Как да изберем акумулатор за автомобила си?

post-image

Това, че акумулаторите са един от основните детайли за много устройства, вече не е тайна за никого, но как е правилно да ги използвате, все още е предмет на дискусии. Но за начало преди всичко е необходимо да се изясни какво представлява акумулаторът- в случая акумулаторът на автомобила.

Ако вземем две независими (изолирани) плочи от различен метал и ги сложим в електролитен разтвор, върху тях има потенциална разлика т.е. напрежение. Елемент, преобразуващ енергия от химическа реакция в електрическа енергия, се нарича елемент на Даниел- Якоби и се състои от медни и цинкови пластини, поставени в електролит. Неговият ресурс е малък, тъй като цинкът бързо се разпада, а върнатата електрическа енергия е смешно малка.

 Оттогава измина много време и материалите, използвани за плочи в електрическите елементи, бяха оптимизирани. Електрическите елементи станаха по- мощни и малки на размер, а техният ресурс стана многократно по-висок и бяха открити възможности да бъдат презареждани т.е. да се възстанови зарядът им.

 Сега да разгледаме акумулатора с киселина.

Всичко започва от кутията. Тя трябва да е устойчива на киселина, доста здрава и да издържа широк диапазон от температури. По-голямата част от съвременните кутии са от полипропилен. Състоят  се от основа (пакети пластини също се съхраняват тук, а също и електролитът) и се покрива с разтопен асфалт. При батерии без обслужване не се използва асфалт. Вместо това е осигурена система за улавяне и кондензиране на аерозол и канали за вентилация (дренаж), през които се отстранява излишният газ навън. Освен това в тях се поддържа атмосферното налягане.

 В кутията се поместват пакети от плочи. Тези пакети се състоят от набор от последователни пластини с различен поляритет. Капацитетът на акумулатора може да се увеличи или чрез увеличаване на размера на плочите или чрез увеличаване на техния брой. И двата начина водят до един и същи ефект- да се увеличи площта на плочите. Това води до увеличаване на контактната повърхност, което води не само до увеличаване на капацитета на акумулатора, но и до намаляване на вътрешното му съпротивление и следователно до увеличаване на тока.

 Плочите се състоят от олово и имат клетъчна структура за намаляване на активното тегло. Активното тегло е основният реактив при работа на акумулатора. Върху плочите се поставя паста и такива акумулатори са от тип акумулатори с наслоени плочки.

По принцип акумулаторите са 3 типа:

 с наслоени плочи;

с плочи с решетъчна структура;

с електроди с увеличена площ.

В автомобилите се използва само първият тип..

 Между плочите се поставят  сепаратори за предотвратяване на късо съединение между тях. Те се правят от пластмаса. Този дизайн се събира в опаковка и се обвива с бандаж, който пречи на разделянето на плочите, както и на тяхното взаимно движение, тъй като в хода на работа плочите могат да се движат под въздействието на вибрации или да се деформират под въздействието на силни токове, например при стартиране.

 Електродите на всяка плоча са свързани с обща шина (съответно плюсове и минуси) и са изведени като електроди на корпуса на акумулаторната батерия. Специални клеми на колата се свързват към тези електроди.

 Плочите се поставят на определена височина от дъното на кутията и така се формира т. н. утайник. При работата на акумулатора активното тегло може да се ексфолира (да се подуе) и се образува оловен окис. Всичко това пада на дъното. Ако няма такова пространство, утайката от оловна паста, попаднала на дъното, ще даде плочите на късо.

След като на кратко разгледахме устройството на акумулатора, да преминем към съвети за избор.

За правилния избор е необходимо да се ръководите от ключови параметри на акумулатора.

Естествено е, че най-важно от тях е напрежението. За по-голямата част от автомобилите то е 12 v. Всъщност е малко повече.

  На второ място е капацитетът на акумулатора. Капацитетът показва количеството електрическа енергия, дадено за единица време.

  На пръв поглед може да изглежда, че акумулатор с капацитет 55 A/ч при ток от 55 A ще работи точно 1 час. Акумулаторът се счита за напълно разредена, ако напрежението върху него стане равно на 10,8 v.

  Номерът, посочен на акумулатора, е капацитетът, зададен при + 25 ° C при ток в двадесетчасов режим на работа.

Пример. При капацитет 55 A/ч токът при двадесетчасов режим на работа е равен на I = 55/20 = 2,75 A т..е. акумулаторът ще даде 100% от капацитета си само при тези условия. Този капацитет се приема за C20.

 Всъщност е възможно да се приеме, че акумулаторът дава 100% от капацитета си и при десетчасов цикъл (C10), което за конкретния пример е еквивалентно на ток 5,5 А.

 Ще ви разкрия една тайна. Възможно е да се постигне увеличение на даден капацитет до 120% чрез загряване на акумулатора до +50 ° C (максимално допустима температура +55 ° C). Това може да бъде направено, но не е необходимо, тъй като ще състари акумулатора. При увеличаване на консумирания ток капацитетът пада- така например акумулатор  55 A/ч  при ток 11 A ще даде само 80% от капацитета си.

Прочети още

8 oбщи грешки при автомобилния ремонт, които могат да ви струват много пари

post-image

Обърнете внимание на тези често срещани грешки при ремонта на автомобила, които можете да избегнете, за да не си изпразните портфейла.

1. Използване на по- евтин автосервиз

Всички искаме да спестим пари от ремонта на автомобила, особено ако частта, която трябва да бъде заменена, вече е достатъчно скъпа. Но точно както всички лекари и адвокати не са създадени равни, така е и с автомонтьорите- и във ваш финансов интерес е да знаете разликата. Моето правило, когато става въпрос за цена, обикновено е да се избере нещо средно- не най-евтината, но не и най-скъпата, някъде по средата. Сравнявам цените на различните автосервизи, чета мнения за тях онлайн, а също така питам приятели и семействoто за препоръки.

Роб Инфантино, главен изпълнителен директор на Openbay, приложение за сравняване, резервиране и плащане на ремонт на автомобили, подкрепя тази философия.

"Изберете онлайн магазин за авточасти и сервиз, които са удобни за Вас и които са с добра оценка от клиентите"- казва той -"Ако преследвате най-ниската цена, може да не получите качествени услуги. Потвърдете мненията за тях от различни места- познати и интернет. Поправката на автомобила може да е неудобство, затова бъдете сигурни, че работата е свършена веднъж и то добре. Не бива да се налага да се връщате поради некачествен ремонт, който да бъде оправен от някой друг.

2. Зареждане на колата с неподходящо масло

Проблемът ми не беше, че зареждах моите автомобилни двигатели с неточно количество или тип масло (защото искрено нямах представа, че това има значение), а по-скоро, че не зареждах двигателя много често, а даже и изобщо. И заради това колите ми можеха да се чуят как идват през три пресечки.

Риак Рейна, директор по обучение в CARiD, дава съвет против тази практика, но също така обяснява защо трябва да се съобразявате с маслото, което използвате, особено по отношение на количеството и типа.

"Макар че това обикновено няма да причини катастрофална повреда на двигателя, използването на неправилно масло ще доведе до неефективно функциониране на двигателя и влошаване във времето"- казва той- "Не забравяйте да обърнете внимание на типа автомобилно масло, което се препоръчва за вашето превозно средство- синтетично, частично синтетично или несинтетично (т.е. 10W-30, 0W-40, 5W-20 и т.н.) Трябва да изберете най- подходящото за вашето превозно средство и климат, а не просто да гледате какво се продава ".

3. Пропускане на смяната на маслото

Точно така повредих повечето двигатели на моите автомобили. Може би предположих, че феята за промяната на маслото ще се спусне в средата на нощта и поради тази причина не трябва да се притеснявам за това? Вече не си спомням. Но вероятно бих могъл да си спестя всички тези неприятности, ако бях отделял по 30 минути от моя ден няколко пъти в годината, за да си сменя маслото.

4. Оставяне на замърсените филтри да продължат да работят

Филтрите за въздух и гориво са важна част от вашия автомобил, която когато остане без надзор, може да доведе до по-големи проблеми. Както казва Bankrate.com: "Мръсните филтри за въздух или гориво могат да доведат до спиране на разботата на различни сензори на автомобила, което води до ремонт за стотици левове. Неработещ сензор е често срещана причина за светване на предупреждение за" проверка на двигателя" и също така води до прекъсване на двигателя. Игнорирането на този проблем може да доведе до по-големия проблем на катализатора, който ще доведе до това автомобилът да не премине проверка за емисии, докато не бъде ремонтиран на цена, приближаваща 1500 лв. за много автомобили.

5. Забравяне за планираната поддръжка

Вярвате или не, ръководството за кола има друга цел освен да заема място в жабката ви. То съдържа всичко, което трябва да знаете за вашата кола (включително някои козметични решения за общи автомобилни проблеми, които могат да ви спестят пари, ако просто го отворите), както и информация за това кога трябва да проверявате и регулирате параметрите на колата си. Следвайки тези инструкции, автомобилът ви дава най-добрия шанс за максимална продължителност на живот- без скъпи ремонти на всеки ъгъл - което в дългосрочен план може да ви спести хиляди левове за поддръжка и необходимостта от закупуване на нова кола преждевременно

6. Забравяне да сменяте гумите една с друга и да проверявате налягането на въздуха

Ако не въртите гумите си или не проверявате редовно налягането на въздуха, това може да доведе до неравномерно износване и влошаване грапавината на гумите, което води до много други потенциални проблеми, включително напрежение върху части на кормилното управление и окачване на автомобила и вибрации при шофиране.

"Повечето сервизи ще сменят гумите ви една с друга при нищожна такса или ще можете сами да го направите, ако имате крик"- казва Рейна- "На повечето бензиностанции може лесно да се проверява налягането на въздуха."

И не забравяйте, че температурата на въздуха се отразява на надуването на гумите, така че дори гумите да не изпускат въздух, те ще трябва да бъдат проверени, тъй като времето се променя през цялата година.

7. Обърнете внимание на износването на спирачните накладки

Не мога да разбера какъв е този звук, когато спирам пред знака „стоп“. Всъщност това са спирачките ви, които викат за помощ, а вие трябва да вземете мерки, преди да се превърнете в неудобство за целия квартал, в който живеете, или да катастрофирате.

"Чрез подмяната на спирачните накладки редовно можете да спестявате пари, тъй като спирачните дискове траят много по-дълго, когато накладките се сменят редовно"- казва Рейна- "Ако накладките се оставят, докато се износят напълно, те ще надраскат дисковете. При смяна на спирачките най-скъпата част от работата са дисковете, така че запазването им ще спести пари в дългосрочен план."

8. Пренебрегване на спирачни течности, трансмисионни масла и други

Една дума: антифриз. Не я научих, докато не стана късно, но все още има надежда за теб. В допълнение към подготовка на автомобила за зимата с антифриз има и други течности, от които колата ви се нуждае освен горивото, за да работи ефикасно. Можете да проверите наръчника на собственика за списъка на течностите и техните графици за смяна, за да остане колата в добро състояние. Най-важното е, че можете да си спестите пари, като се погрижите сами. Повечето от тези течности са лесни за смяна дори и от най- неопитните шофьори. Аз съм живо доказателство. Ако не сте напълно сигурни какво правите, попитайте някой от вашите по- оправни приятели. Вероятно знаят какво се прави и няма да имат нищо против да помогнат, а и ще могат да се посмеят над вашето неумение.

Прочети още

Пролетта идва: Съвети за подготовка на вашето превозно средство

post-image

Зимата свършва и най-сетне можете да започнете да се наслаждавате на по-топло пролетно време, но вие не сте единственият. Вашето превозно средство трябва да бъде подготвено, за да може също да се наслаждава на хубавото време.

Измийте автомобила си

Посетете автомивка, която измива екстериора на автомобила, както и шасито. Въпреки че не можете да видите шасито, това е мястото, където се натрупват сол от пътищата и остатъчно замърсяване от зимата. Цялостното почистване ще ви помогне да избегнете ръжда и натрупване на мръсотия.

Ако наистина искате да направите пролетно почистване на колата си, почистете и интериора на автомобила си. Въпреки че може да изглежда сух, подът може да е попил вода, сняг, сол и всичко останало, с което обувките ви са се срещнали през зимата.

Проверете, разменете предните и задните гуми и ги балансирайте

Шофирането през зимата е тежко за гумите на вашия автомобил. Балансирането и смяната на предните и задните гуми на автомобила ви гарантира по-безопасно износване и по- дълъг живот на гумите.

Важно е също така да проверите грайферите на гумите и да се уверите, че нито една от гумите не се е износила прекалено. Гумите ще се нуждаят от адекватно сцепление при дъжд.

Ако използвате зимни гуми, след края на зимата ги сменете с летни или всесезонни.

Проверете чистачките на предното стъкло

Чистачките на предното стъкло работят усилено през зимата. Най-добре е да сменяте чистачките си всеки сезон. Новите чистачки на предното стъкло ще подобрят видимостта и ще намалят риска от злополука.

Проверете акумулатора на автомобила си

Тъй като вашето превозно средство работи много усилено през зимата, е възможно акумулаторът да се изтощи. Ако подозирате, че животът на вашия е малък, проверете датата, на която е бил инсталиран. Ако е по-стар от четири години, може да разгледате в нашата секция „акумулатори“.

Допълнете течностите на автомобила си

Проверете всички течности на автомобила си и ги допълнете, особено течността за чистачките на предното стъкло. Тя свършва бързо през зимата, тъй като се използва непрекъснато за почистване на замърсявания от предното стъкло.

Маслото на двигателя предпазва двигателя от износване и счупване. Важно е да го поддържате така, че двигателят и работните му части да продължат да функционират правилно.

Друга важна течност е спирачната течност. Ако спирачките нямат достатъчно течност, ще ви отнеме повече време и усилия, за да спрете автомобила си.

Под капака

Проверете ремъците, маркучите и въздушните филтри на автомобила. Ако ремъците или маркучите са повредени по някакъв начин, трябва да ги поправите.

Уверете се, че въздушните филтри са чисти и работят правилно, така че климатикът ви да е готов за наближаващото топло време.

Всичко за вашия автомобил на proavto.bg

Прочети още

Как да пазарувате авточасти онлайн за вашия автомобил

post-image

Онлайн пазаруването стана много модерно през последните години. Назовете продукт или услуга и със сигурност ще го намерите да се предлага онлайн. Автомобилните части и компоненти не са изключение; разнообразието им е нарастнало от само няколко хиляди избрани продукта в края на 90-те до буквално милиони днес.

При такова разнообразие трябва да е лесно да намерите това, което търсите, нали? Е, не е точно така.

Търсенето може да е обезсърчително за всеки, който иска да закупи авточасти онлайн. Ето само някои от въпросите, които изникват при пазаруване на части за автомобили онлайн:

• Какви части ще подхождат на моя автомобил?

• Какво е качеството им? Как да разбера дали автомобилът ще работи по същия начин със заменена оригинална част?

• Заменената част ще пасне ли на колата ми точно, както оригиналният фабрично инсталиран компонент?

• Каква е цената на дадената част спрямо тази от други подобни магазини- онлайн или от доставчик на едро?

• Ако частта не пасва или съм недоволен от качеството и, каква политика за връщане е в сила?

• Колко бързо ще пристигнат моите автомобилни части и има ли някакви специални преференции при доставката, от които мога да се възползвам?

• Защо трябва да се доверя на онлайн доставчик, когато обикновено получавам всички части, от които се нуждая, от магазина отсреща на улицата?

Както можете да видите, има много въпроси, свързани със закупуването на автомобилни части онлайн. Затова, ето едно ръководство за пазаруване по интернет стъпка по стъпка.

Виртуалното пазаруване на части за автомобили е изненадващо подобно на традиционното им пазаруване. Крайната цел е една и съща: да придобиете възможно най-добрата част за вашата кола, без да влезете в големи разходи. В миналото сте ходили в местния магазин за части за автомобили. И ако те са нямали вашата част на склад, е трябвало да отидете при конкурент или да изчакате продуктът да бъде изпратен от най-близкия склад.

Това е голямото предимство при онлайн пазаруването на части за автомобили. Рядко може да не намерите частта, от която се нуждаете, просто заради огромния избор. Все пак има някои неща, които да вземете пред вид. Готови ли сте да започнете? Вземете електронната си количка за пазаруване, пригответе мишката и да започнем!

# 1 – Трябва да знаете какво искате

Преди да отидете в магазина за хранителни стоки, вие правите списък. Същото важи и за онлайн пазаруването на части за автомобили. Преценете от какво се нуждаете и се придържайте към списъка. Импулсивното купуване– да вземете онези неща, които искате и от които не се нуждаете непременно, е достатъчно изкусително в магазина. Но то е още по- лесно при пазаруване онлайн.

# 2 - Проучете онлайн магазина

Простото търсене в Google, например на радиатор, ще доведе до намиране на огромен асортимент от аксесоари, които изглеждат добре. Но има една стара латинска поговорка за правенето на добри покупки, която важи и днес: caveat emptor, което е значи "Купувачи, пазете се". За да сте сигурни, че ще получите възможно най-доброто качество, си направете домашното. Проверете дали този онлайн магазин има добра политика за връщане. Има ли някакви специални преференции при доставката, които могат да ви спестят пари?

# 3 – Вижте номера на оригиналната част

Нека да вземем вашия алтернатор като пример. Ако търсите авточасти онлайн, не би трябвало да използвате друга информация освен номера на оригиналния. Това е, което всеки онлайн дистрибутор използва, за да определи съвместимостта на замяната.

# 4 - Преди да кликнете върху "Купете", два пъти проверете как съответният онлайн магазин обслужва клиентите

Едно малко щракване на мишката може да доведе до огромно главоболие. Например, да речем, че току-що сте купили нов комплект спирачни накладки и ротори и след това осъзнаете, че сте купили грешния комплект. На кого ще се обадите? Съществува ли стабилна структура за обслужване на клиентите? Къде се намира? Трябва да разберете, че обслужването е също толкова важно, колкото и изборът, когато определяте от кой онлайн магазин за автомобилни части да закупите това, което ви трябва.

# 5 - Изберете честност, почтеност, репутация и знание

Изборът на правилната част за автомобила е важен. Но такъв е и изборът на онлайн магазин за автомобилни части със солидна репутация. Магазин, който има приятелски настроен и интелигентен персонал, впечатляващи клиентски отзиви и страст и желание да се окаже помощ на клиентите с поръчките им онлайн.

За всичко това и много повече може да се доверите на https://proavto.bg

Прочети още

Вечният въпрос – нови авточасти или употребявани авточасти?

post-image

В този труден икономически климат винаги е изкушаващо да пренебрегнете странния шум, който колата е започнала да издава. Нуждае ли се от автомобилни части, които са трудни за намиране или скъпи? Е, има случаи, при които можете да използвате части втора употреба или рециклирани части, но това винаги ще носи и своите рискове.

 

Преди да купите каквито и да е части за вашия автомобил, е добре са спазвате няколко прости правила:

 

- Трябва да знаете точно от каква част се нуждаете. Няма нищо по-лошо от това да поръчате автомобилна част и тя да не е подходяща. Вземете автомобилната част с вас в магазина. Не се изненадвайте, ако трябва да бъде специално поръчана. Ако ще поръчвате авточасти онлайн, то обадете се по телефон за консултация, в случай, че се колебаете коя е правилната част за вашия автомобил

 

- Не се страхувайте да изглеждате начинаещ. Тези, които купуват и продават авточасти, се занимават с начинаещи всеки ден. Не се страхувайте да зададете въпроси относно частта, която поръчвате. В крайна сметка няма глупави въпроси, има незададени въпроси, които може да ви струват скъпо по- късно.

 

- Ако имате проблем с намирането на част за автомобила, не е нужно да се страхувате да търсите онлайн или в гробище за катастрофирали коли. Тук, обаче идва един подводен камък при закупуването на авточасти на старо – невинаги ще може да ги върнете, а и въпросът с гаранцията не е маловажен. Докато при закупуването на чисто нови авточасти ще се възползвате от всички предимства.

 

Следващият въпрос, който трябва да си зададете при покупка на части за автомобила, е кои могат да бъдат използвани отново и кои трябва да бъдат нови. Ето едно просто ръководство, което трябва да следвате:

 

КАКВО МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА ОТНОВО, АКО Е В ДОБРО СЪСТОЯНИЕ

 

Тези елементи трябва да се проверят за износване преди повторно използване. Ако имате съмнения, трябва да бъдат проверени от професионалист: панели за каросерия, брони, карбуратори, запалка, резервоар за антифриз, вентилатор, ремъчна предавка, алуминиеви джанти, маслени тръби, електрическо задвижване за прозорец, ремъчни шайби, огледала за обратно виждане, седалки, волан, стерео уредба, мотор на шибедаха, задни светлини, тяло на дроселовата клапа, вакуумни съединения, вакуумен резервоар, капак на вентила, колела, стъклопакет, прозорци, помпа за миене на предното стъкло, рамо на чистачките.

 

КАКВО МОЖЕ ДА БЪДЕ РЕЦИКЛИРАНО И ИЗПОЛЗВАНО ПОВТОРНО

 

Друга възможност за замяна на части за автомобили е закупуването на ремонтирани части. Ето един списък на някои части, които обикновено могат да се използват след обновяване: асинхронен кондензатор, ABS процесор, ABS сензори, алтернатор, валове за оси, спирачни барабани, разпределителни валове, главен цилиндър на съединителя, бобини, CPU, шарнири, глави на цилиндрите, двигателен блок, маховик, инжектор на гориво, горивна помпа, главен цилиндър, електрически ключалки, помпа на сервоуправлението, превключвател на електрическите прозорци, радиатор, джанта за резервна гума, кормилна стойка, кабели на шибедаха, турбокомпресор, компресор за климатик, радиатор за климатик, трансмисия, разпределител, пружини на окачването на ходовата част, арматурно табло, бутала, тампони, интеркулер, охладителна система за маслото, хидравлична система на управлението на предните колела.

 

НИКОГА НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ ВТОРА УПОТРЕБА

 

Следва списък на частите на автомобила, които не бива да се използват повторно: въздушни възглавници, въздушни филтри, сензори на въздушни възглавници, ябълковидни болтове, батерии, лагери, спирачни дискове/ ротори, спирачни накладки, съединителен диск,  каталитичен конвертор, вентилатори, цилиндрични втулки, разпределителна капачка, лагери на двигателя, горивни тръбопроводи, предпазители, уплътнения, главини, повишаваща бобина, кондензатор за запалване, ауспух, сервоусилватели, бутални пръстени, радиаторни маркучи, ротори, превключващи втулки, амортисьори, кабели на запалителни свещи, запалителни свещи, опорни лагери, чукче и наковалня, термостат, ремъци, хромирани вериги, клапани, регулатори на напрежението, водна помпа, лагери на колела, спирачни цилиндри.

 

Прочети още

Какво да правим и какво не при модификация на автомобила

post-image

Запазете стойността и управляемостта на вашето превозно средство

Модификацията на автомобила ви позволява напълно да персонализирате автомобила си, така че да придобие характеристиките, стила и функциите, които винаги сте искали. В същото време, ако някога планирате да продадете колата си в бъдеще, трябва да сте наясно, че някои видове ъпгрейди и модификации могат да окажат отрицателно въздействие върху стойността при препродажба. По същия начин, ако планирате редовно да карате автомобила си на улицата, възможно е да се сдобиете с бърза скоростна кутия и да завършите с по-малко комфорт при дълъг път.

Нека да разгледаме някои полезни съвети за модификации, които ще ви помогнат да запазите характера, комфорта и стойността на автомобила си.

1. Запитайте се: може ли това да бъде невъзможно?

В много случаи една модификация на автомобила не трябва да бъде постоянна. Всички разглобяеми части като ауспух, гарнитури, снижаващи пружини и колела с по-голям диаметър могат лесно да се премахнат, когато дойде време да продадете автомобила си. Съхраняването на съставните части ще направи много по-лесно да възстановите първоначалното състояние, когато дойде време за продажба. А и често можете да получите много по-висока възвращаемост на средствата чрез продажбата на скоростните части отделно, а не инсталирани на автомобил или камион.

2. Направете проверка в реалния свят

Няма съмнение, че седанът или купето може да изглеждат страхотно. Истинският въпрос обаче е дали тази модификация на автомобила действително ви позволява да шофирате по улиците и пътищата, които трябва да използвате всеки ден. Ако живеете на място, където има дупки, груби настилки и легнали полицаи, трябва да преразгледате колко ниско сте готови да направите превозното средство, което ще шофирате редовно. Ако не можете да влезете в паркинга на работното си място, без да остържете колата си, вероятно е време да повдигнете нещата.

3. Преценете- голяма мощност срещу трафик с често спиране и тръгване

Турбо и тежки съединители са страхотни на състезателна писта, където имате шанса да задържите колата си в пиковата и мощност обиколка след обиколка. След като сте прекарали 15 минути в тежък трафик обаче, коляното и глезенът ви вероятно ще ви заболят, защото трябва да натискате съединителя отново и отново. Освен това температурата на двигателя ви може да започне да се покачи.

Постигането на внушителни числа на динамометъра е много забавно. Страничните ефекти от тези модификации при шофиране в реално време обаче могат да причинят повече неудобство, отколкото си заслужава. Опитайте се да намерите равновесие между това, което искате, и реалното шофиране, когато планирате каквато и да е промяна в колата.

Прочети още

Какво да правим и какво не при закупуване на нови авточасти за автомобила

post-image

Части като чистачките на предното стъкло са евтини и лесни за монтаж. Това са онези части, които са много по-лесни за купуване и за монтиране. Частите на двигателя, спирачните накладки и електронните устройства са много по-трудни за ремонт и могат да доведат до опасност при неправилно монтиране в автомобила. Индивидуалните умения и опит на собственика също са важни. Някои хора се чувстват удобно, когато сами поправят колата си, и имат необходимите умения и знания. Обаче някой, който не знае какво прави, може да допусне грешка и дори да причини повече щети на колата. Ако това е основна част, то може дори да обезсили гаранцията. Авточастите варират от малки неща като капачки на болтовете на предпазните колани до части на двигателя. Всяко решение да купите нова част за автомобила и да я монтирате сами трябва да се основава на важността на въпросната част.

Предимства при монтиране на нови авточасти от собственика

Купуването на нова част за автомобила може да има редица предимства. Първо, монтирането от вас на резервна част за вашата кола означава, че не трябва да плащате никакви разходи за труд в автосервиз. Ако имате необходимите знания може да си спестите пари от разходите за труд и можете да гарантирате, че работата е изпълнена правилно. Това означава също, че може да намерите по-евтини части от тези в сервиза, като използвате неофициални, вместо официални части. Другите предимства включват възможността да персонализирате автомобила според предпочитанията си. Да не говорим за чувството за постижение, след като сте решили проблема сами!

Недостатъци при монтиране на нови авточасти от собственика

За съжаление срещу всяко предимство има и недостатък и всеки собственик трябва да вземе решение, като балансира двете. Например разходите за труд се избягват, но сигурността, че експерт е монтирал частта, я няма и частта няма да има гаранция. На второ място неофициалните части може да са по-ненадеждни и дори да доведат до загуба на гаранция, ако са монтирани неправилно.

Гаранция и нови части за автомобили

Повечето нови автомобили обикновено идват с гаранция с изключение на общото износване на елементи като гуми и спирачни накладки. Когато се подменят части в официален сервиз, те обикновено се покриват от гаранцията, а ако не, може да се закупи външна гаранция, покриваща части и труд. Ако новите авточасти на автомобила са монтирани от собственика, те няма да се включат в гаранцията. А някои гаранции ще бъдат анулирани, ако са монтирани неофициални части. Важно е да прочетете индивидуалната гаранция за вашата кола, за да видите какво се покрива и какво не.

Къде да закупите части за автомобили

За да избегнете проблеми с гаранциите и да сте сигурни, че новите части за автомобила са с достатъчно високо качество, винаги е препоръчително да купувате от реномиран дилър. Въпреки това все повече и повече купувачи на нови автомобилни части търсят по- добри сделки и интернет е идеалното място за начало. Да купувате авточасти онлайн е най- често много по- бързо и изгодно.

Ами използвани части за автомобили?

Купуването на употребявана автомобилна част може да бъде по-евтин вариант, но също така е по-рисков вариант, защото частта е по-вероятно да не работи или да бъде по-малко ефективна. Ако е възможно, винаги е препоръчително да купите нова част за автомобила. Въпреки това при по-стари или класически автомобили това не винаги е възможно. Ако това е така, винаги е препоръчително да се допитате до експерт. Той може да провери частта и дори да я постави, ако е възможно, за да намалите риска нещата да се объркат.

Прочети още

10 стъпки за смяна на маслото на двигателя на автомобила

post-image

Смяната на маслото на двигателя е може би една от най-важните дейности в автомобилната поддръжка. Двигателят на автомобила е направен от много метални части, които непрекъснато се движат, когато той работи. Тъй като тези метални части се търкат една в друга, те имат нужда от достатъчно смазване, за да работят добре. Следователно смяната на маслото на двигателя е важна. Вместо да карате колата си в сервиз, можете да смените маслото на двигателя на вашия автомобил и сами. Ето как.

 

1. Проверете маслото и масления филтър, препоръчани от производителя на автомобила.

 

Преди да започнете да вдигате колата си, за да получите достъп до отвора за изпускане на маслото, трябва да осигурите всички нужни материали. Първо това са маслото и масленият филтър. Трябва да проверите в наръчника на производителя какви са препоръчителния филтър за маслото и самото масло.

Но трябва да вземете предвид и средата, в която живеете, тъй като тя може да има значително влияние при избора на двигателно масло. Наръчникът ще ви даде препоръка, но тя е за превозно средство в нормална заобикаляща среда. Ако живеете в по-топло или по-студено място, може да проверите кое е най-подходящото двигателно масло за вашето превозно средство въз основа на температурите на околната среда. Добре е, че някои производители вече имат препоръки за такива случаи.

 

2. Включете двигателя за около 5 минути

 

Ако не сте забелязали, маслото има тази уникална характеристика да се превърне в един солиден блок от мазнина, когато температурата на околната среда е ниска. Ето защо трябва да включите двигателя и да го пуснете за около 5 минути, за да позволете на маслото да стане по-малко вискозно. Това позволява лесното му източване.

След загряване не изпускайте маслото незабавно. Изчакайте още 5 или дори 10 минути, за да позволите температурата на маслото леко да се понижи. Това помага за предотвратяване на наранявания вследствие на изгаряния на мазнини. Ако колата ви е работила няколко часа, уверете се, че сте удължили времето за намаляване на температурата на маслото, преди да опитате да го източите.

 

3. Спрете колата на равен, гладък и стабилен терен и я повдигнете

 

Паркирайте колата си на равен, гладък и стабилен терен. Не забравяйте да я поставите като за паркиране, ако е автоматична, или в неутрална, ако е ръчна. Включете ръчната спирачка. След това използвайте хидравличен крик тип алигатор, за да повдигнете автомобила си. Ако имате статични подпори, това е перфектното време, за да ги използвате, за да поддържат колата. Никога не използвайте само един крик, тъй като е доста рисковано.

 

4. Източете старото масло

 

В случай, че колата ви е снабдена с предпазител срещу пръски, който защитава долната страна на вашия автомобил, трябва първо да го махнете. Така ще получите достъп до отвора за маслото. За тази цел ще ви е необходим ключ за отвиване. Уверете се, че сте сложили съд за изтичане на маслото директно под отвора, за да тече маслото в него. Възползвайте се от възможността да почистите отвора.

Изчакайте за кратко , за да се източи напълно маслото. Дори и да няма повече, може да се наложи да изчакате още няколко минути, за да е източено напълно. След като направите това, можете да завиете отново капачката.

Ако не ви харесва идеята да стоите под вашето превозно средство и да рискувате да ви потече масло по лицето, можете да си купите маслен екстрактор и да премахнете с него маслото от двигателя. Той работи по-скоро като апарат за всмукване.

 

5. Свалете масления филтър и почистете филтърното отделение

 

Ако имате кола, която е с вграден маслен филтър, който най- често се намира в горната част на двигателя, е препоръчително да го махнете, преди да източите маслото. Това помага да се премахне маслото от него и да се насочи към двигателя. Таа се добавя към маслото, което ще източите после. Ако извадите филтъра след източване маслото, маслото от него може все пак да се върне обратно в двигателя. Това означава, че не сте източили напълно маслото. Ако вашият маслен филтър е разположен в долната част на двигателя, можете да го извадите след източване на маслото.

За да махнете масления филтър, можете да използвате специално средство за отстраняването му или обикновена шкурка, за да увеличете сцеплението с капачката на филтъра. След като го извадите, почистете отделението на масления филтър, като използвате стари, но чисти парцали. Уверете се, че няма останало масло в отделението за филтъра.

 

6. Поставете новия филтър

 

Всеки път, когато сменяте маслото, се очаква, че ще смените и масления филтър. Сменете и уплътненията, за да осигурите система без течове. Смажете ги с новото моторно масло. Така ще осигурите перфектно запечатване. След това поставете масления филтър и затегнете капачката. Уверете се, че прилагате препоръчителната сила на въртящ момент при затягането и.

 

7. Сложете новото масло

 

Винаги използвайте фуния при наливане на новото масло. Капачката за маслото се намира в горната част на вашия двигател. Обикновено е отбелязана с надпис "масло". Необходимо е да знаете колко масло да налеете. Ако не знаeте, прочетете в наръчника. Можете да го използвате и за да получите представа за нивото на маслото, което вече сте сипали. Уверете се, че не препълвате двигателя с масло, тъй като това може да доведе до проблеми с автомобила. Затворете и затегнете капачката, след като сте напълнили двигателя с правилното количество и тип моторно масло.

 

8. Включете двигателя и го оставете да поработи няколко минути.

 

Винаги правете това след всяка смяна на маслото. Така ще позволете на новото масло да циркулира в двигателя и масления филтър и  да проверите за течове. Ако има, трябва да изключите двигателя, да го оставите да се охлади малко и да затегнете онези части, където имаше изтичане.

 

9. Проверете нивото на маслото

 

След като сте позволили на двигателя да работи за кратко, изключете го и го оставете да се охлади за около 5 минути. Проверете нивото на маслото чрез измервателната пръчка. То трябва да бъде между маркерите MIN и MAX на пръчката, въпреки че някои производители препоръчват нивото на маслото да бъде в MAX. Отново трябва да проверите в наръчника.

 

10. Документирайте смяната на маслото

 

Това е една стъпка, която никога не трябва да забравяте. Трябва да запишете смяната на маслото, която сте направили, включително пробега, който е показан на километража на вашия автомобил. Това ще ви даде представа кога ще бъде следващата смяна на маслото. Повечето производители препоръчват смяна на маслото и масления филтър на всеки 3 000 км или на всеки три месеца, което се случи първо. Въпреки това превозните средства функционират напълно добре с 10 000 км между смяната на маслото. Записването на пробега при смяна на масло ще ви даде представа кога трябва да започнете да проверявате отново за евентуална смяна.

Прочети още

Избор между уредба за метан и уредба за пропан- бутан за вашия автомобил

post-image

Изборът между уредба за метан и уредба за пропан- бутан зависи от вашите нужди и от изискванията, за да може да я поставите. По отношение на мястото, което заемат, уредбите за метан имат един огромен недостатък. Те просто заемат огромно пространство и обикновено трябва да бъдат поставени в багажника на колата и така се намалява мястото за багаж. Също така техните външни повърхности трябва да бъдат изработени от здрава стомана, способна да се справи с износването при каране по неравни пътища. Разходите за поставяне на уредба трябва да се възстановят от икономия на гориво в дългосрочен план. В доклади се посочва, че метанът може леко да възпрепятства производителността на превозните средства в сравнение с пропан- бутана.

Затова когато се сблъскате с въпроса за избор между уредба за метан или пропан- бутан, има смисъл да се претеглят всички плюсове и минуси, преди да направите своя избор. Метанът от своя страна е чист горивен газ, който при изгарянето си освобождава някои парникови газове, но по-малко в сравнение с дизеловото гориво и бензина.

Предимството на метана е неговата ниска цена. Но използването му влияе неблагоприятно на работата на двигателя.

Същевременно следващата най-добра алтернатива- пропан- бутанът- не регистрира голяма разлика в характеристиките на двигателя в сравнение с бензина.

Също така един празен резервоар за пропан- бутан тежи едва около 20 кг. Това е една трета от резервоара за метан и е много по-компактен, оставяйки място за багаж в багажника. Например за една кола хечбек в града осигуряването на пространство за багаж е огромно предимство.

Сред опциите за уредби са Open Loops, най-евтините уредби за метан и пропан- бутан, които са възможно най- прости. Както подсказва името, уредбата е с отворен цикъл, който не влияе неблагоприятно на околната среда, тъй като самите газове метан и пропан- бутан са чисти газове. Друга опция е Closed Loop- уредба със затворен цикъл, където се контролират отработените газове от сензорите. При нея обемът на входящия газ се променя, за да се сведе до минимум замърсяването.

Има и Sequential Injection (последователно инжектиране), която пък е друг вид уредба. Тук механизмът е точно подобен на начина, по който функционира нормална система за впръскване на горивото, а всмукванията се контролират от модул за управление на двигателя. Това е общ термин за всяка вградена система, която контролира една или повече от електрическите системи или подсистеми в моторно превозно средство. Разликата между Sequential Injection и конвенционалнa уредба е същата като тази между многоточковото впръскване на гориво и карбуратора, съответно.

Независимо дали става въпрос за метан или пропан- бутан, и двата вида уредби помагат драстично да намалят пътните разходи в сравнение с тези, използващи дизел или бензин. Когато инвестирате в една от тези уредби, моля, уверете се, че сте го направили при оторизиран дилър, за да сте сигурни, че е инсталирана правилно. Имайте предвид, че ще трябва да използвате колата две до три години- първо да си възстановите цената и след това да реализирате печалба.

Предпочитането на метан пред пропан-бутан има смисъл, тъй като е по-евтино от пропан- бутана, но пък има много повече станции за зареждане на пропан- бутан, отколкото за метан. Така или иначе, за тези, които планират да купят нови автомобили, най-добре е да вземат кола с фабрично монтирана уредба за метан или пропан- бутан. Така ще избегнат проблеми с гаранцията, които могат да възникнат във времето.

Прочети още

Подготовка на автомобила за зимата

post-image

Когато зимата дойде, е жизненоважно вашият автомобил да е работоспособен, да е в състояние да се справи с лошото време и по-важното- да не се счупи. Според проучвания вероятността автомобилът ви да се повреди през зимните месеци е два пъти по- голяма. Има някои неща, които можете да направите, за да се уверите, че това няма да ви се случи на първо време. Най-добрият начин е да отделите известно време, за да проверите колата си и да се уверите, че всичко е наред. По-долу ще намерите списък с проверки и препоръчани покупки, които ще ви помогнат да се радвате на безпроблемна зима на пътя.

Контролен списък за поддръжка на автомобили през зимата

Естествено  вие трябва да поддържате колата си през цялата година, но това е двойно по- важно в студените зимни месеци. Всъщност зимните проверки наистина не са много различни от нормалните процедури за поддръжка на автомобила, no на някои елементи трябва да се обърне допълнително внимание:

Проверете акумулатора на колата си

Студеното и влажно време кара двигателят да пали по-трудно, но за съжаление също има негативно влияние и върху захранването, което акумулаторът може да достави. Ако не сте сменяли скоро акумулатора на автомобила си, той може да е изтощен. Добавете допълнителното източване от парното и други електрически устройства и той може да стане критичен компонент. Ако акумулаторът се бори, за да осигури достатъчно мощност, за да стартирате колата си, шансовете не са на ваша страна.

Най-лесно е в такъв случай да го види специалист. Ако можете да запалите колата, може да отидете до магазин за резервни части и да си купите нов акумулатор.

Ако не можете да стартирате колата си, но имате достъп до 12-волтово захранване в друг автомобил, можете да заредите акумулатора. Ако сте достатъчно квалифицирани и той е достъпен, можете да го извадите и да го заредите на закрито. Това може да бъде сложно, не на последно място, защото акумулаторите за автомобили са тежки.

Проверете антифриза

Антифризът, както подсказва името му, предпазва водата в охладителната система на двигателя от замръзване. За да проверите ефективността на вашия антифриз, можете да използвате антифриз тестер. За целта развийте капачката на резервоара за охладителна течност (като първо се уверите, че двигателят е студен). Спуснете епруветката в охлаждащата течност и стиснете гумената крушка на края, за да изсмучете антифриз в теста. След това можете да прочетете точката на замръзване на антифриза, като използвате скалата вътре в теста. Сменете антифриза в системата на автомобила.

Проверете измиването на предното стъкло

Зимното време е често влажно и има много мръсотия и сол от пътната настилка, така че ще прекарате много време, използвайки чистачките на предното стъкло. Ако приемете, че чистачките ви са в добра форма, все още има висок риск от замърсяване на предното стъкло, ако нямате вода за чистачките. Проверете резервоара на чистачките. Можете да си купите готови смесени течности или концентрирани, които трябва да се смесват с вода. Те имат по-ниска температура на замръзване, отколкото водата, така че чистачките ви не би трябвало да замръзват, освен при особено тежки замръзвания или леден дъжд.

Проверете външните светлини

Звучи просто и е така. Дните са по-кратки и времето е по-лошо през зимните месеци, така че поддръжката на външните светлини е важен аспект.

Проверявайте и почиствайте фаровете си редовно. Солта и мръсотията могат бързо да се натрупват, да намалят ефективността на светлините и да намалят видимостта ви за останалите участници в движението. Носете допълнителни крушки в случай на повреда. Старайте се да научите как да подменяте крушките, когато е удобно. Можем да ви гарантираме, че когато някоя изгори, ще бъде на тъмно, в студено и влажно време, което не е идеалното време да изучавате колата си.

Зимни гуми

Ако шофирате често през зимата, помислете за закупуване на комплект зимни гуми. Те предлагат допълнително сцепление, когато температурата падне под 7 градуса. И освен, че са ефективни при сняг и лед, се представят по-добре от летните гуми и при мокър път. Те не са евтини, но си заслужават инвестицията за допълнителната безопасност, която носят.

Дори ако не искате допълнителни разходи за зимни гуми, е важно да проверите дълбочината на грайферите на съществуващите гуми. Законната граница е 4 мм, но с повече от това може значително да се подобри управлението и спирането. Aко вашите гуми са за смяна, то зимата е подходящо време за това. Също така проверявайте налягането на гумите редовно, тъй като то може да се промени с понижаването на температурата на въздуха при смяната на сезоните.

Прочети още

Съвети за инспекция и редовна поддръжка на автомобилни спирачни накладки

post-image

Подходящата проверка и поддръжка на спирачните накладки е от решаващо значение не само за производителността и дълголетието на вашия автомобил. Накладките са важни и за вашата безопасност като пътник или водач, тъй като спомагат за спирането или забавянето на вашето превозно средство. При редовната поддръжка на автомобила може да се пропуснат спирачките, което би могло да доведе до фатални последствия.

Следвайте долупосочените съвети за правилното поддържане на спирачните накладки и ще избегнете всякакви потенциални опасности:

Кога да проверите спирачните накладки на автомобила си?

Няма конкретен график за това кога е подходящо да смените спирачните накладки на автомобила си. Това означава, че за определяне степента на износването им, може да искате да им правите редовна проверка. По какъв начин и къде шофирате ще определи износването и откъсването на спирачните накладки. Например, когато карате в градски райони, спирачните накладки на вашето превозно средство биха могли да се изтъркат по-бързо в сравнение с тези на автомобил, който се движи по селски пътища. Това се дължи на постоянното спиране и тръгване поради претоварения градски трафик. Приблизително на всеки шест месеца е добре да проверите професионално спирачните си накладки. Друга възможност е да говорите с квалифициран техник, за да разберете по-добре какво е подходящо за вашия конкретен автомобил. Също така можете да проверите какво пише по въпроса в наръчника на собственика на вашия автомобил.

Важни съвети за проверка на спирачните накладки на автомобила

Добрата новина е, че спирачните накладки са способни да дадат точни сигнали, че се нуждаят от замяна. Някои начини да ги проверите са посочени по-долу:

Проверете внимателно колелата

Един от признаците на нормално износване е натрупването на прах в колелата. Количеството на праха върху колелата обикновено намалява, когато спирачните накладки се влошат напълно. Намирането на по-чисти колела след предходно натрупване на прах може да е ясен индикатор за необходимостта от подмяна на спирачните накладки.

Усетете волана и спирачния педал

По време на спирането често се усеща вибрация в спирачния педал, особено когато спирачните накладки са изчерпани. По време на спиране вибрирането на волана също може да се окаже и индикатор за проблеми със спирачните накладки.

Преглеждайте редовно спирачните накладки на автомобила си

В много от автомобилите накладките могат да се видят през колелата. За да определите дебелината им, ги погледнете. Да предположим, че изглеждат много тънки, по-малки от ¼ инча, следователно по всяка вероятност са за смяна. Някои от спирачните накладки идват с прорез в центъра, който действа като показалка за износване. Наблюдавайте го и ако изчезне, накладките най-вероятно се нуждаят от подмяна.

Слушайте спирачките на автомобила си

Накладките на спирачките на вашия автомобил са изработени по такъв начин, че да произвеждат звук като ранен предупредителен сигнал, който показва необходимостта от замяна. Този звук обикновено е много подобен на металното стъргане на колелата, когато колата е в движение. Шумът, който произвеждат при износване, обикновено се увеличава, когато спирачките се използват многократно. Дори след проверка, ако спирачките на автомобила ви издават по-силни звуци, тогава вашето превозно средство може да изисква различни ремонти и / или настройки.

Обобщение

Ако не се чувствате спокойни при проверката на спирачните накладки, закарайте автомобила си до местен представител или ремонтна работилница, където квалифициран специалист може да ги провери. Контролът на спирачните накладки на автомобила е от решаващо значение и замяната на износените спирачни накладки ще ви помогне не само да направите автомобила си по-безопасен. В дългосрочен план тя ще помогне и за спестяване на пари чрез избягване на предотвратими аварии.

Прочети още
/**/