Изборът между уредба за метан и уредба за пропан- бутан зависи от вашите нужди и от изискванията, за да може да я поставите. По отношение на мястото, което заемат, уредбите за метан имат един огромен недостатък. Те просто заемат огромно пространство и обикновено трябва да бъдат поставени в багажника на колата и така се намалява мястото за багаж. Също така техните външни повърхности трябва да бъдат изработени от здрава стомана, способна да се справи с износването при каране по неравни пътища. Разходите за поставяне на уредба трябва да се възстановят от икономия на гориво в дългосрочен план. В доклади се посочва, че метанът може леко да възпрепятства производителността на превозните средства в сравнение с пропан- бутана.
Затова когато се сблъскате с въпроса за избор между уредба за метан или пропан- бутан, има смисъл да се претеглят всички плюсове и минуси, преди да направите своя избор. Метанът от своя страна е чист горивен газ, който при изгарянето си освобождава някои парникови газове, но по-малко в сравнение с дизеловото гориво и бензина.
Предимството на метана е неговата ниска цена. Но използването му влияе неблагоприятно на работата на двигателя.
Същевременно следващата най-добра алтернатива- пропан- бутанът- не регистрира голяма разлика в характеристиките на двигателя в сравнение с бензина.
Също така един празен резервоар за пропан- бутан тежи едва около 20 кг. Това е една трета от резервоара за метан и е много по-компактен, оставяйки място за багаж в багажника. Например за една кола хечбек в града осигуряването на пространство за багаж е огромно предимство.
Сред опциите за уредби са Open Loops, най-евтините уредби за метан и пропан- бутан, които са възможно най- прости. Както подсказва името, уредбата е с отворен цикъл, който не влияе неблагоприятно на околната среда, тъй като самите газове метан и пропан- бутан са чисти газове. Друга опция е Closed Loop- уредба със затворен цикъл, където се контролират отработените газове от сензорите. При нея обемът на входящия газ се променя, за да се сведе до минимум замърсяването.
Има и Sequential Injection (последователно инжектиране), която пък е друг вид уредба. Тук механизмът е точно подобен на начина, по който функционира нормална система за впръскване на горивото, а всмукванията се контролират от модул за управление на двигателя. Това е общ термин за всяка вградена система, която контролира една или повече от електрическите системи или подсистеми в моторно превозно средство. Разликата между Sequential Injection и конвенционалнa уредба е същата като тази между многоточковото впръскване на гориво и карбуратора, съответно.
Независимо дали става въпрос за метан или пропан- бутан, и двата вида уредби помагат драстично да намалят пътните разходи в сравнение с тези, използващи дизел или бензин. Когато инвестирате в една от тези уредби, моля, уверете се, че сте го направили при оторизиран дилър, за да сте сигурни, че е инсталирана правилно. Имайте предвид, че ще трябва да използвате колата две до три години- първо да си възстановите цената и след това да реализирате печалба.
Предпочитането на метан пред пропан-бутан има смисъл, тъй като е по-евтино от пропан- бутана, но пък има много повече станции за зареждане на пропан- бутан, отколкото за метан. Така или иначе, за тези, които планират да купят нови автомобили, най-добре е да вземат кола с фабрично монтирана уредба за метан или пропан- бутан. Така ще избегнат проблеми с гаранцията, които могат да възникнат във времето.
Всичко за вашия автомобил на proavto.bg